Cara Hilangkan Jerawat dengan Limau Nipis

Cara Hilangkan Jerawat dengan Limau Nipis merupakan petua hilangkan jerawat yang patut dicuba. Bagi kaum wanita, jerawat adalah satu masaalah yang sangat pelik dan sangat mengganggu kecantikan muka daripada kaum wanita.

tips hilangkan jerawat


Perempuan selalu nak tampil cantik sempurna di setiap keadaan bahkan mereka rela mengeluarkan banyak wang untuk menghilangkan jerawat dan parut jerawat dari muka mereka. Akan tetapi ada satu cara yang cukup berkesan untuk menghilangkan jerawat secara semulajadi dan tanpa risiko yang besar yakni menggunakan limau nipis.

Limau nipis mempunyai khasiat dan juga manfaat yang baik untuk kesihatan, salah satunya adalah menghilangkan jerawat dan juga hilangkan parut jerawat serta mencerahkan muka. Kita semua tahu limau nipis mempunyai kandungan vitamin c yang meremajakan sel-sel kulit mati pada muka kita dan juga hancurkan lemak pada jerawat.

Tips Cara Hilangkan Jerawat dengan Limau Nipis

Berikut ialah petua hilangkan jerawat dengan memakai limau nipis yang patut Anda cuba :

Cara hilangkan Jerawat dan Parut Jerawat atau Bekas Jerawat
Gunakan daging limau nipis. Sila belah menjadi dua limau nipis, kemudian sila oleskan pada muka terutama pada muka yang ada jerawatnya, diamkan beberapa minit supaya air limau nipis masuk kedalam kulit anda, jika terasa pedih itu kerana vitamin c sedang bekerja 

Cara yang kedua  adalah dengan memerah limau nipis sehingga airnya keluar. Sila campur air limau nipis dengan air hangat. Kenapa dicampur air hangat? Supaya liang pori muka menjadi terbuka dan menjadikan daripada khasiat limau nipis semakin baik. Basuh muka dengan air limau nipis dan diamkan sampai kering, berikutnya basuh muka dengan air sejuk.

Cara hilangkan jerawat dengan limau nipis yang terakhir adalah dicampur dengan madu.Caranya adalah siapkan air remasan jeruk nipis kurang lebih 1 takar sudu makan dan taruh pada wadah kemudian campur dengan madu sekitar 1 sudu teh. Kacau secara merata dan jadikan masker untuk wajah anda, kemudian biarkan selama 20-25 minit dan bilas dengan air bersih selepasnya.

Demikianlah Cara Hilangkan Jerawat yang patut dicuba, combine tiga cara hilang jerawat diatas, supaya hasilnya maksimal.

Tiada ulasan for "Cara Hilangkan Jerawat dengan Limau Nipis"